Zápisky bloggera (42): Reklamace se nevyhnou ani prémiovým hodinkám či Edge. Každý má svou zkušenost

21.12.2024
Málokomu vydrží hodinky nebo jiné „sportovní“ zařízení fungovat věčně. Někdy se ale něco pokazí daleko dříve, než bych čekal. A protože jsem aktuálně jednu reklamaci řešil, dal jsem do kupy, co mě u Garminu už potkalo
Reklamace

Hodinky Instinct 2X a Fénix 6X Pro patří k těm, které jsem musel reklamovat


Právě se mi vrátily z reklamace hodinky Instinct 2X. Byl jsem bez nich téměř měsíc. Vzhledem k tomu, že to nejsou moje hlavní a jediné hodinky, tak mi to nijak nevadí, ale kdyby to tak bylo, asi bych byl dost mrzutý. Pravděpodobně bych si koupil nějaké náhradní na dobu reklamace a pak si je buď nechal jako záložní nebo je prodal.

Co bylo za problém? Hodinky se zásadním způsobem zpomalily. Instincty jsou pomalé obecně a vždy, když je po nějaké době zapnu, jsou pomalé do doby, než se sesynchronizují s Connectem. A to někdy trvá i půl dne. Přitom Fénixy, Forerunnery a další „normální“ modely to zvládají v řádech minut a žádné zpomalení nepozoruji.

Tip: Moje hodinky Instinct 2 a Instinct 2X mají problém se synchronizací dat. Netuším, kde je problém

Jenže tentokrát (na konci listopadu) to bylo nějaké jiné, hodinky byly výrazně zdechlejší. A tak jsem je restartoval. No a už nenaběhly, skončily u trojúhelníčku. Nepomohlo ani připojení k počítači nebo k nabíječce. Takže hupky dupky na reklamaci, po necelém roce. 

Pár zkušenosti už mám

Aktuálně je to moje čtvrté zařízení Garminu, co jsem reklamoval. Jako první to byly Fénixy 6X Pro Solar, které podobným způsobem odešly po čtyřech měsících. Ale tam to bylo pozvolné, něco jako degradace elektroniky. Nejprve se začaly vybíjet rychlostí 25 % za den, pak přestaly komunikovat s počítačem a nakonec se zpomalil systém.

Reklamoval jsem rovněž cyklonavigaci Edge 1030, také někdy v té době, ta zase trpěla modravým okrajem okolo celého displeje. Bylo to tehdy velký humbuk, potkalo to v podstatě každého, kdo si koupil Edge v prvních měsících. Okraje byly časem tak výrazné, že zejména na mapě už mi to začalo fakt vadit. 

Čtěte dále: Fénix 6X Pro Solar aneb Co mě vedlo ke koupi nových hodinek

Tlačítko jako zásadní problém?

A konečně to byly Epixy, u kterých zase zlobila mechanika tlačítek. Zejména tlačítko Start se jakoby zadrhnulo v pozici zmáčknuto, takže chod se výrazně zkrátil a zcela zmizela jakákoliv odezva. Na optimální chod tlačítek jsem docela pes a když každé tlačítko jde jinak, tak mi to fakt vadí. Docela hrůza je to na mých FR 255, které zase mají výrazný dvojstisk a často se mi stane, že zejména tlačítko Dolů nedomáčknu. 

 

 

Čili u Epixů to nebyla nějaká zásadní vada, která by znemožňovala hodinky používat, ale když už za ně člověk dá 22 tisíc, tak má určitá očekávání. Nutno říct, že takové Fénixy 7X Pro a vůbec celá řada F7 Pro a Epix Pro, už má mechaniku naprosto parádní a pro mě jsou to aktuálně nejlepší tlačítka na hodinkách Garmin obecně. F7X Pro, které mám už rok a půl, se chovají stále stejně dobře jako na začátku.

Zápisky bloggera (20): Nekvalitní tlačítka dokážou zkazit dobrý dojem z hodinek. Jenže často zlobí

V náročném provozu by to bylo horší

Vzhledem k tomu, kolik používám hodinek a dalších zařízení Garminu, mi to nepřijde jako zásadní míra poruchovosti. Jenže já svoje zařízení nepoužívám každodenně, protože je střídám. Třeba v době psaní tohoto textu mám na ruce Fénixy 8 AMOLED a Forerunnery 965, ale ještě včera to byly Endura 3 a Fénixy 7X Pro. Záleží vždy na tom, co mám v pánu testovat a psát. 

Zápisky bloggera (37): Hromady hodinek, nápady na články a ztracená kondice

Kdybych používal všechna svoje zařízení opravdu v režimu 24/7, tak by míra poruchovosti byla jistě vyšší. Jiné je to také u hodinek a cyklonavigace Edge - ta leží na stole nebo v šuplíku a projede se na pár hodin několikrát týdně. To samé platí pro hrudní pásy nebo cykloradar. Kdežto hodinky máte na ruce furt, takže se ani nedivím, že to zkrátka někdy nevydrží.

Opravy po záruce

A konečně poslední hodinky, kde jsem řešil problém, byly Forerunnery 935. Tam ovšem nešlo o samovolnou poruchu, ale jednoduše mi spadly na zem a přestalo fungovat tlačítko Menu. Hodinky se daly používat, protože do doplňků jsem se dostal a mohl jsem listovat shora dolů, stejně tak jsem mohl zapínat aktivity, ale už si nic nenastavil. V nouzi to však stačilo.

Protože to prý nešlo opravit, Garmin mi nabídl koupi nových hodinek za sníženou cenu. A sice Forerunnery 945 za nějakých necelých šest tisíc, přesně si cenu už nepamatuju. Jenže já se rozhodl přejít na Fénixy 6X Pro Solar (a ty jsem pak reklamova, viz výše) pro jejich fakt parádní displej, takže FR 945 jsem posunul bratránkovi. Ostatně nabídka na levnější produkt je u Garminu celkem standardním řešení „oprav“.

A co vy? Jaké máte zkušenosti s poruchovostí a reklamacemi?


Diskuse k článku (23)
Tagy: 


Přidat komentář



Komentáře k článku

Zpět na článek

U mně Fenix 6Pro - měsíc po záruce přestaly fungovat vibrace - znělo to, jako by se uvolnila ta excentrická hmota a na osičce jen prokluzovala. Oprava neexistuje, dostal jsem nabídku na slevu cca 5.000.- na nové. Ovšem podle ceníku bez slev, takže bych se dostal na cenu nového kusu u jiného výrobce.
Vaše jméno, přezdívka: 
Dan

U Enduro 2 mi po třech měsících přestal fungovat snímač tepu a bylo to ihned vyřešeno výměnou za nové hodinky. Bylo mi řečeno prodejcem, že Garmin na toto dbá a ihned řeší takřka vše výměnou za nové zboží.
Vaše jméno, přezdívka: 
R

No, hlavně by se to vůbec nemělo stávat po třech měsících. Hm.
Vaše jméno, přezdívka: 
Michal

Zene jsem koupil Venu 3S a ty mely problem s pripojenim. Uz parovani bylo takovy "chlupaty" a nasledne se treba i za 2 hodiny (nejpozdeji pres noc) odpojily od mobilu a bylo treba restartovat mobil i hodinky, aby se zase kamaradily. Vyzkousel jsem 3 ruzny mobily (vcetne meho letiteho Samsungu, ktery frcel v pohode s F6X) a nic. Prolezl jsem mrak internetovych diskuzi a celkove se je snazil zlomit k poslusnosti asi 3 tydny a nic. Takze reklamace a za tyden byly vraceny penize. Problem byl zrejme ve firmware, kdy ani pres PC nesel vnutit novy. Shodou okolnosti kolegyne zeny dostala take Venu 3S s problemy jako pres kopirak. Nasledne jsem poridil ty stejny, jen jiny kus a vse fungovalo tak jak melo - bezproblemove parovani, aktualitace FW apod. Nicmene ty nervy s prvnim kusem...
Vaše jméno, přezdívka: 
Wazi

U Fenix 7x odešlo v záruce tlačítko - výměna za nové. U těchto po záruce také porucha (jiného) tlačítka - nabídka nákupu Fenix X Pro či Epix 2 za polovinu (včetně jakéhokoli řemínku). Tak pochopitelně jsem vzal MIP a řemínek Carbon Gray DLC Titanium. Vše řešeno v Garmin Evropská.
Vaše jméno, přezdívka: 
Kubas


Měl jsem Instinkty l i 2 solar, ale oboje jsem reklamoval kvůli špatně chodícímu barometru nebo vyvíjející se baterii Teď mám zrovna na reklamačce forerunnery 255 kvůli tlačítkům. Spodní pravé se začlo při aktivitě mačkat samo, horní pravé zlobilo už od začátku, občas reagovalo až na druhý pokus. Mám pocit, že reklamují garminy v jednom kuse...ale stejně není kam moc jít, takže co už
Vaše jméno, přezdívka: 
Brůča

Kamarád měl problém s barometrem na FR 955, výměna za nový kus. U některých aktivit měl u výšky prostě rovnou čáru.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Já už jsem reklamoval 1x Forerunner 255 reklamace uznána a mohl jsem si vybrat jiné, takže 255m, teď jsem je reklamoval znova a znova reklamace uznána.pokazde mi odešel barometr.skakala mi tam patra, takže za den třeba 200-300 pater.a třeba na ovale jsem měl vystoupáné přes 300m.... 2x černý Petr, tak doufám že už jsem si tu smůlu vybral . Jinak jsou hodinky totiž super.
Vaše jméno, přezdívka: 
Vosajda79

Mě to výšku ukazovalo, ale v rámci stovek metrů mimo. Ráno jsem to zkalibroval, bylo stálé počasí, a jen jsem sledoval během dne, jak cestuju třeba o 200 výškových nahoru a dolů. :-D Pořád doufám, že mi teď z reklamace vrátí peníze a koupím zas instinkty, třeba 2X. Nebo má cenu čekat na trojky?
Vaše jméno, přezdívka: 
Brůča

Tak já na F7 vadný pixel - výměna za nové. A F7Pro jsem reklamoval hned po koupi asi dvakrát nebo třikrát po sobě. Měl jsem bordel ve snímači, jakoby černý kus termo lepidla, v servisu mi řekli že to tam být nemá a nezaručí mi správné měření tepu. Až třetí nebo čtvrté (když mi je osobně vybrali v servisu) byly v pořádku. Věřím, že to tam má spousty lidí, ani o tom neví. Nedívejte se na snímač, já vás varoval :-D
Vaše jméno, přezdívka: 
Honza1

Zajímalo by mě dle zkušeností, jak hodinky reklamujete přímo u Garminu. Kupoval jsem je v prodejně Černý Most a hned druhý den jsem je byl reklamovat kvůli vadě displeje a dali mi hned na prodejně nové. Teď bych chtěl hodinky reklamovat kvůli značným dvojklikům u tlačítek start a back, a jde mi o to, jestli je lepší hodinky zaslat poštou na Evropskou nebo si tam osobně zajít a problém jim popsat, nebo jestli řešit problém prvně se servisem garmin přes email( i když zrovna tohle je někdy na dlouho )
Vaše jméno, přezdívka: 
vs

Já to vždy řešil poštou, protože nejsem z Prahy... 2× přes prodejce, 2× přes Garmin přímo (viz jiný příspěvek).
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Jiný příspěvek o reklamaci jsem v lupě nenašel. Jde mi o to, kde vezmu nějaký reklamační protokol, který bych Garminu zaslal s hodinkami, prolezl jsem jejich stránky a nikde nic. Tak nevím jestli si ho mailem vyžádat nebo ho sepsat volnou formou.
Vaše jméno, přezdívka: 
vs

Měl jsem Fenix 7 Pro cca 8 měsíců a mechanika tlačítek proti Venu Sq (reklamováno) a Forerunner 255 naprosto super. Po měsíci od prodeje jsem si koupil Fenix 7 Pro Sapphire solar, protože jsem chtěl odolnější sklo, a tam cca po čtrnácti dnech se chod některých tlačítek dost změnil. Mechanicky je chod daleko měkčí a nepravidelný. Tlačítka se docela hýbou. Prostě proti předchozím dost velký rozdíl. Ale vše zatím funguje. Takže bych neřekl, že u 7 Pro jsou jiná vylepšená tlačítka. Spíše kus od kusu.
Vaše jméno, přezdívka: 
Martin

Měl jsem v ruce Epixy Pro 51 mm a F7X Pro, oboje v safíru, a mechanika naprostá pecka. F7X Pro má konzistentní mechaniku i po roce a půl. Toť zkušenost moje...
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

To je dobře, že Vám tlačítka fungují správně. Uvidím, jak se chod tlačítek bude vyvíjet časem a kdyžtak půjdou na reklamaci. Bohužel mně není jasné, jak v dnešní době může mít Garmin s tlačítky problém. Celkem mně to mrzí. Jinak super sporttester.
Vaše jméno, přezdívka: 
Martin

Ale o to hůř mi fungují ostatní hodinky, třeba FR 255, to je dost hrůza, Epixy celkem jdou, ale ani druhý kus není o moc lepší než ten první. A pokud si pamatuju na F7 a F7S, co jsem měl v roce 2022, tak u nich to byla také docela tragédie.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Ty hodinky/EDGE kupujete a reklamujete přímo u Garminu (Evropská, CČM, ..), nebo je reklamujete přes nějakého prodejce (Alza, ...)?
Vaše jméno, přezdívka: 
Jiří Sladký

Jak co... Edge 1030 jsem reklamoval přímo přes Garmin, I2X přes Alzu, Epixy přes Pulsmetry a F6X také přes Garmin. Dříve jsem kupoval primárně přes Garmin, teď už přes Pulsmetry a výjimečně přes Alzu.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Už nakupuji vše jen rovnou u Garmina (Evropská, CČM). Měl jsem několik reklamací (HRM-PRO, F6, Edge) a když to reklamuji přímo v servisu na Evropské, tak to obvykle (u mně vždy) rovnou vymění na místě za nový kus. Zatímco když to člověk koupí jinde (Alza, ...), tak reklamace musí jít přes obchodníka a pak to trvá až těch 30 dní.
Vaše jméno, přezdívka: 
Jiří Sladký

Mě začal na F7 Solar zlobit dotyk displeje, vrácený peníze a koupě F7 Pro, kterým za měsíc umřel displej :D Pak výměna a zatím už dlouho ok. Vždy to trvalo cca 14 dnů. Prvně jsem měl VA3, kde mi vypadla taková kovová miska uchycení osičky, dělo se to běžně, pak jsem ji ale ztratil a to k mému překvapení byly hodinky vyměněny za nové. Takže vlastně u každých hodinek od Garminu co jsem měl, byla reklamace... smutné. Na druhou stranu až na dobu bez hodinek, mě to tak neštvalo, zase člověk měl místo těch poškrábaných nové a u F7 jsem si polepšil vůbec :)
Vaše jméno, přezdívka: 
Pee

Reklamoval jsem asi po půl roce Fénix 6, přestalo reagovat tlačítko. Dostal jsem nový kus, takže za mě ok.
Vaše jméno, přezdívka: 
Matěj

Koukám, že problémy s tlačítky se netýkají jen mě...
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem
Zpět na článek