Zápisky bloggera (42): Reklamace se nevyhnou ani prémiovým hodinkám či Edge. Každý má svou zkušenost

21.12.2024
Málokomu vydrží hodinky nebo jiné „sportovní“ zařízení fungovat věčně. Někdy se ale něco pokazí daleko dříve, než bych čekal. A protože jsem aktuálně jednu reklamaci řešil, dal jsem do kupy, co mě u Garminu už potkalo
Reklamace

Hodinky Instinct 2X a Fénix 6X Pro patří k těm, které jsem musel reklamovat


Právě se mi vrátily z reklamace hodinky Instinct 2X. Byl jsem bez nich téměř měsíc. Vzhledem k tomu, že to nejsou moje hlavní a jediné hodinky, tak mi to nijak nevadí, ale kdyby to tak bylo, asi bych byl dost mrzutý. Pravděpodobně bych si koupil nějaké náhradní na dobu reklamace a pak si je buď nechal jako záložní nebo je prodal.

Co bylo za problém? Hodinky se zásadním způsobem zpomalily. Instincty jsou pomalé obecně a vždy, když je po nějaké době zapnu, jsou pomalé do doby, než se sesynchronizují s Connectem. A to někdy trvá i půl dne. Přitom Fénixy, Forerunnery a další „normální“ modely to zvládají v řádech minut a žádné zpomalení nepozoruji.

Tip: Moje hodinky Instinct 2 a Instinct 2X mají problém se synchronizací dat. Netuším, kde je problém

Jenže tentokrát (na konci listopadu) to bylo nějaké jiné, hodinky byly výrazně zdechlejší. A tak jsem je restartoval. No a už nenaběhly, skončily u trojúhelníčku. Nepomohlo ani připojení k počítači nebo k nabíječce. Takže hupky dupky na reklamaci, po necelém roce. 

Pár zkušenosti už mám

Aktuálně je to moje čtvrté zařízení Garminu, co jsem reklamoval. Jako první to byly Fénixy 6X Pro Solar, které podobným způsobem odešly po čtyřech měsících. Ale tam to bylo pozvolné, něco jako degradace elektroniky. Nejprve se začaly vybíjet rychlostí 25 % za den, pak přestaly komunikovat s počítačem a nakonec se zpomalil systém.

Reklamoval jsem rovněž cyklonavigaci Edge 1030, také někdy v té době, ta zase trpěla modravým okrajem okolo celého displeje. Bylo to tehdy velký humbuk, potkalo to v podstatě každého, kdo si koupil Edge v prvních měsících. Okraje byly časem tak výrazné, že zejména na mapě už mi to začalo fakt vadit. 

Čtěte dále: Fénix 6X Pro Solar aneb Co mě vedlo ke koupi nových hodinek

Tlačítko jako zásadní problém?

A konečně to byly Epixy, u kterých zase zlobila mechanika tlačítek. Zejména tlačítko Start se jakoby zadrhnulo v pozici zmáčknuto, takže chod se výrazně zkrátil a zcela zmizela jakákoliv odezva. Na optimální chod tlačítek jsem docela pes a když každé tlačítko jde jinak, tak mi to fakt vadí. Docela hrůza je to na mých FR 255, které zase mají výrazný dvojstisk a často se mi stane, že zejména tlačítko Dolů nedomáčknu. 

Čili u Epixů to nebyla nějaká zásadní vada, která by znemožňovala hodinky používat, ale když už za ně člověk dá 22 tisíc, tak má určitá očekávání. Nutno říct, že takové Fénixy 7X Pro a vůbec celá řada F7 Pro a Epix Pro, už má mechaniku naprosto parádní a pro mě jsou to aktuálně nejlepší tlačítka na hodinkách Garmin obecně. F7X Pro, které mám už rok a půl, se chovají stále stejně dobře jako na začátku.

Zápisky bloggera (20): Nekvalitní tlačítka dokážou zkazit dobrý dojem z hodinek. Jenže často zlobí

V náročném provozu by to bylo horší

Vzhledem k tomu, kolik používám hodinek a dalších zařízení Garminu, mi to nepřijde jako zásadní míra poruchovosti. Jenže já svoje zařízení nepoužívám každodenně, protože je střídám. Třeba v době psaní tohoto textu mám na ruce Fénixy 8 AMOLED a Forerunnery 965, ale ještě včera to byly Endura 3 a Fénixy 7X Pro. Záleží vždy na tom, co mám v pánu testovat a psát. 

Zápisky bloggera (37): Hromady hodinek, nápady na články a ztracená kondice

Kdybych používal všechna svoje zařízení opravdu v režimu 24/7, tak by míra poruchovosti byla jistě vyšší. Jiné je to také u hodinek a cyklonavigace Edge - ta leží na stole nebo v šuplíku a projede se na pár hodin několikrát týdně. To samé platí pro hrudní pásy nebo cykloradar. Kdežto hodinky máte na ruce furt, takže se ani nedivím, že to zkrátka někdy nevydrží.

Opravy po záruce

A konečně poslední hodinky, kde jsem řešil problém, byly Forerunnery 935. Tam ovšem nešlo o samovolnou poruchu, ale jednoduše mi spadly na zem a přestalo fungovat tlačítko Menu. Hodinky se daly používat, protože do doplňků jsem se dostal a mohl jsem listovat shora dolů, stejně tak jsem mohl zapínat aktivity, ale už si nic nenastavil. V nouzi to však stačilo.

Protože to prý nešlo opravit, Garmin mi nabídl koupi nových hodinek za sníženou cenu. A sice Forerunnery 945 za nějakých necelých šest tisíc, přesně si cenu už nepamatuju. Jenže já se rozhodl přejít na Fénixy 6X Pro Solar (a ty jsem pak reklamova, viz výše) pro jejich fakt parádní displej, takže FR 945 jsem posunul bratránkovi. Ostatně nabídka na levnější produkt je u Garminu celkem standardním řešení „oprav“.

A co vy? Jaké máte zkušenosti s poruchovostí a reklamacemi?


Diskuse k článku (14)
Tagy: