Garmin měl problém: Hodinky umíraly při snaze o spuštění GPS aktivity. Bylo to naštěstí jen dočasné
Hlavní záložky
Aktualizováno: Zdá se, že poškozený soubor byl již ze serveru odstraněn a po synchronizaci hodinek či Edge by se již chyba neměla opakovat. Pokud u vás problém přetrvává (viz text za linkou, kde je vše popsáno), zkuste postupovat takto.
Krok 1 Synchronizace s aplikací Connect nebo Express
- Pokud se hodinky nejsou v bootovací smyčce, otevřete aplikaci Garmin Connect Mobile v telefonu nebo Garmin Express v počítači.
- Synchronizujte zařízení a aktualizujte jej nepoškozeným souborem GPS.
- To by mělo u většiny uživatelů fungovat. Pokud se tak nestane, zkuste k další krok.
Krok 2: Měkký restart a následná synchronizace
- Proveďte tvrdý restart podržením levého horního tlačítka po dobu 20-30 sekund, dokud se zařízení nevypne, a poté jej znovu zapněte.
- Otevřete aplikaci Garmin Connect Mobile nebo Garmin Express a znovu zařízení synchronizujte.
- U některých hodinek by to mělo problém vyřešit, ale pokud ne, přejděte k dalšímu kroku.
Krok 3: Obnovení továrního nastavení
- Tuto metodu použijte, pokud se hodinky zasekly ve spouštěcí smyčce (trojúhelníček) a předchozí opravy nefungovaly.
- Vypněte hodinky podržením tlačítka napájení, dokud se nevypnou.
- Pokud se hodinky i nadále spouštějí ve smyčce, proveďte obnovení továrního nastavení bez výzvy podle návodu na webu Garminu.
- Po obnovení továrního nastavení hodinky znovu nastavte. Tím sice dojde k vymazání nastavení, ale svoje data máte uložená v Connectu. Většina hodinek navíc umí provést obnovu ze zálohy.
Oprava 4: Ruční odstranění poškozeného souboru
- Pokud nechcete provádět obnovení továrního nastavení, můžete problematický soubor z hodinek odstranit ručně.
- Připojte hodinky k počítači pomocí kabelu USB.
- V případě potřeby podržte při připojování levé horní tlačítko pro přístup k systému souborů.
- V Průzkumníku načtěte obsah hodinek nebo Edge, přejděte do složky /Garmin/RemoteSW a odstraňte soubor s názvem GPE.bin.
- Následně provedete synchronizaci nové, bezproblémové verze pomocí Connectu nebo Expressu.
Snad to pomůže. A když ne, tak už jen do servisu Garminu.
(Původní text z 28.1.) Potíže mají uživatelé většiny modelů, neomezují se jen na konkrétní řady. Hodinky a cyklonavigace Edge se zasekávají na spouštěcí obrazovce s modrým trojúhelníčkem, když uživatelé zahájí aktivitu s GPS. Tehdy dojde k cyklickému restartu hodinek. Někteří uživatelé se snaží se střídavými úspěchy o tvrdý reset nebo obnovení továrního nastavení.
„Nákaza“ není lokální. Garmin chybu přiznal
Garmin problém uznává, na své webové stránky podpory přidal červený banner a uvedl, že prošetřuje hlášení o hodinkách, které při pokusech o aktivitu GPS zobrazují modrý trojúhelník. Dočasná oprava spočívá v podržení tlačítka napájení pro resetování zařízení, ale trvalé řešení se teprve chystá.
„Aktuálně prověřujeme reportovaný problém, kdy zařízení při spouštění aktivity s GPS zobrazí pouze modrý trojúhelník. Problém můžete dočasně vyřešit podržením zapínacího tlačítka delší dobu, což zařízení vypne. Poté jej můžete běžně zapnout. Další informace k trvalému řešení poskytneme, jakmile budou dostupné.“
Problém se zdá být rozšířený celosvětově, není omezen ani geograficky, ani na nějakou řadu hodinek. Naštěstí se zdá, že není trvalý a z hodinek či Edge vám určitě cihličku neudělá. Pokud vás tento problém potkal, podívejte se na stránku supportu Garminu, kde se popisuje, jak restartovat/resetovat různé modely.
Chybný soubor GPS s pozicemi satelitů
Každopádně Garmin doporučuje, abyste se až do vydání opravy vyhnuli spouštění aktivit s GPS, a současně uživatele ujišťuje, že na řešení pracuje. Nyní už je jisté, že chybu způsobil update souboru s GPS, který se aktualizuje několikrát týdně a který urychluje načítání pozice před startem GPS aktivity.
Jde o soubor GPE.bin, který obsahuje efemeridy GPS - soubory dat, které poskytují přesné informace o polohách a rychlostech družic pro optimalizaci výkonu systému GPS a zrychlení doby zaměření družic. Bohužel se zdá, že nedávná aktualizace je chybná a při jejím použití dochází k pádu zařízení do spouštěcí smyčky.
Soubor GPE.bin se do zařízení automaticky odesílá během synchronizace přes telefon, WiFi nebo Garmin Express. S aktualizací softwaru to nemá nic společného. Vypnutí automatické aktualizace se týká pouze aktualizací softwaru a nezabrání stahování tohoto souboru subsystému GPS. DC Rainmaker k tomu píše:
„My guess here is likely the same cause it was four years ago when this happened: The satellite pre-cache file (also called the CPE or EPO file). Basically, that’s the file that the GPS chipset uses to more quickly find GPS satellites. In a world before pre-cache files, it would take 20-60 seconds. Now, it takes 1-3 seconds. Think of it like a cheat-sheet for the sky/satellites. That file gets updated every few days and generally goes stale within a week. However, if a bad version of the file gets delivered, then chaos can ensue – as we saw a few years ago.“
Možné řešení? Tvrdý reset a synchronizace
Kamarád dnes absolvoval dopoledne jízdu na kole a vše bylo ok, ale odpoledne už nikoliv. Před startem se hodinky Forerunner 955 dostaly přesně do výše popsaného stavu. Provedl tvrdý restart, následně reset hodinek do továrního nastavení a poté obnovu ze zálohy a zatím se zdá, že je to ok. Teoreticky by mělo stačit jen tvrdém restartu synchronizovat hodinky s Connectem, čím získáte nový CPE/EPO soubor.
Já měl dnes dopoledne GPS na Instinctech 3 a Instinctech 2X a nic mě naštěstí nepotkalo. Každopádně problém by měla vyřešit aktualizace souboru GPE.bin, čekám, že během zítřka už to bude v pohodě. A pokud máte svoje hodinky nebo Edge v bootovací smyčce, zkuste připojit hodinky k počítači a po tvrdém resetu smazat obsah složky /Garmin/RemoteSW directory.
Diskuse k článku (93)