Komentáře

Přidat komentář



Komentáře k článku

Zpět na článek

Já už věky čekám na SUpercalibera v elektrice, tedy nástupce E-calibera, kterýho ale Trek zrušil. S motorem TQ by to byla naprostá pecka. Konkurence by něco měla, ale vždycky jsou to bajky s příliš velkým odpružením a ne takovej XC krasavec jako Supercaliber. Ale asi se nedočkám
Vaše jméno, přezdívka: 
Gordon

Tenhle článek jsem tu myslím uz nějaký čas zpátky četl a je pravda že od té doby to ve mne také hlodalo něco vymyslet jako rychlejší doplněk k XC biku . První varianta byla přestavět starý trekový kolo na najaky singlespeed s berany nebo tak něco, ale kdyz jsem to počítal tak mi to i včetně laku atd. Tak nějak nedávalo smysl , takže jsem v loňském roce podlehl gravelovému šílenství a pořídil si rychlejší gravel s převody 2x11 … zatím tedy maximální spokojenost:-)
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Já právě gravel nechtěl, jak píšu, nechci berany a rigid bajk - prostě potřebuju odpružení vpředu i vzadu, komfort je pro mě zásadní. A přesmykač, to už vůbec. Bajk převody 34/10-45 mi naprosto vyhovují, něco takového mi nabídne snad jen SRAM, ale ten mi po řadě negativních zkušeností nesmí do baráku :-)
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Nesneslo by to na těch klikách 36 zubů ? Kdyz už to je bike do rychla ? :-)
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Chybí označení PR/reklamní článek. Vzhledem k tomu, že v textu nevidím žádné výtky, problémy stížnosti, ani srovnání s konkurencí, pak to lze jen stěží podávat jako neutrální novinářský útvar. Dělejte to tak ještě chvíli a pak vás ta AI opravdu nahradí.
Vaše jméno, přezdívka: 
Titanus


Toto není recenze. Toto jsou moje zkušenosti a moje názory na kolo, které jsem přestavěl během několika let přesně podle svých představ. Všechno, co mi vadilo, jsem si upravil nebo vylepšil. Proč bych jej tedy měl kritizovat nebo srovnávat s konkurencí (která snad ani neexistuje). Reklama je na produkt, který nabádá ke koupi. Já nikoho ke koupi Supercaliberu ani jiného kola nenabádám. Kolo jsem si koupil za svoje peníze a za svoje peníze vylepšil. Je to jen inspirace, nikoliv reklama. Ale respektuji váš názor, je to bohužel o vás leccos vypovídá. Všude vidíte jen podvod a nekalé praktiky. Probuďte se trošku. Život není jen samá černota a klam. Hezký den... (A doufejte, že AI nenahradí vás.)
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Palec hore za přístup. Každopádně takových i větších customizací, už tady bylo. Sám jsem dělal přestavbu z trekového kola na gravel (berany). Jdou vidět i fully s berany a naopak gravel s flatbar. Některé věci už výrobci implementovali, např. gravel s odpružením (Diverge, Grizl) nebo gravel brzdy/řazení na flatbar. Ale vždy bude určující geometrie rámu, takže vše dál už je kompromis. Podobně jako, když si na MTB vyměníte 100mm vidlu za 160mm zdvihu, taky už to nebude ono. Samozřejmě změna pneu a převodníku není nic co by ohrozilo geometrii, ale taky nic proč by měla vznikat nová kategorie. Pořád to bude jen horské kolo v rychlém setupu, ještě přidat karbon kola :-). Takovou úpravu vám udělá každý solidní prodejce už při koupi/servisu kola. Sám zrovna jedno takový "gravel" HT v karbonu prodávám. https://sport.bazos.cz/inzerat/196337123/specialized-epic-ht-velm-gravel-setup.php
Vaše jméno, přezdívka: 
luis

Karbonová kola jsem vozil (Bontrager Kovee Elite), ale nakonec jsem si postavil tato hliníková, jednak mají lehčí ráfek, jednak jsou lehčí celkově. Je obecně zažitý mýtus, že karbon je rychlejší. Není. Vždy záleží na hmotnosti ráfku a výpletu. Karbon má zásadní výhodu v pružnosti a je tedy lepší v terénu, například když skáču a mám prudké dopady, které karbon trochu vypruží. Navíc jej nepoškodí big hit.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Full XC bych si výhledově rád pořídil, ale když jsem se teď díval, jestli se Trek Supercaliber prodává s velikostí rámu 2XL, tak jsem našel pouze velikost XL. Zůstanu tedy i nadále u svého hardtailu. Líbí se mi ale, jak je zadní tlumič integrovaný do rámu a tím pádem by měl být dostatek místa na dva držáky na lahev.
Vaše jméno, přezdívka: 
Pavel Babák

Má dva držáky (i tento rám, tedy M - dostanu tam 0,75 l a 0,5 l), ale já běžně vozím jen jeden. Na delší trasy si beru Camelbak.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Naprostý souhlas, to kolo jede jako blázen a můžu doporučit, starší modely se už dostaly pod 100K. Také na svém 2021 9.7 SLX/XT měním 32z za 34z, na to, jak je stavěné do rychla, má velmi pomalé převody (a to ve svých 46 nejsem žádný drak). Jen mě nyní překvapilo, že po pouhých 3100 km odešlo podle servisu nejmenší kolečko na 12r. SLX, přitom řetězy (zkusil jsem SLX i XT, ten je o trochu dražší a dle mé zkušenosti vydrží o cca 20-25 % víc) jsem měnil spíše preventivně daleko před tím, než by měrka chtěla...
Vaše jméno, přezdívka: 
Supercaliber

Já jsem chvíli pokukoval po novém modelu, ale pro moje silniční ježdění je tento starý 100/60 mm model naprosto ok, větší zdvihy netřeba a navíc mám lehčí rám než u nového modelu. Kolo váží 10,5 kg, což je na celopéro/gravel paráda.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Mně se to náhodou líbí, zajímavý koncept... určitě pohodlnější než obyčejný gravel.
Vaše jméno, přezdívka: 
Jarek

Máte podobný vkus na kola jako já. Jen já tedy zůstal u toho Procalibera. Od Supercalibera mě odradil hlavně specifický tlumič a ještě k tomu od Foxu (po zkušenostech s Cyklo Švec už na kole nikdy nic od FOXu nechci) a obecně další místo náchylné na potíže v podobě zadní stavby jako takové. Ale jinak souhlas, takhle postavené kolo letí způsobem, který je dnešním "univerzálním" trial bikům nedosažitelný a přitom zachovává spoustu pohodlí. Na straně druhé, rychlost i obyčejného gravelu je pořád ještě o pořádný kus jinde.
Vaše jméno, přezdívka: 
Petr K.

Mně se Supercaliber moc líbí, ale je tak nějak mimo moje finanční možnosti.
Vaše jméno, přezdívka: 
Michal

No, není nejlevnější. Ale dá se koupit lehce ojetý a to pak vylepšit. Kdysi jsem jezdil výrazně levnější kola, ale postupem času jsem zjistil, že je to vždy kompromis a že když to s ježděním myslím vážně, prostě potřebuju odpovídající hardware. I za vyšší cenu.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Musím to zaklepat, ale zadní tlumič mně nezklamal... někdy po 5K měl malý servis, v cca 9K jsem dělal velký u Švece se vším všudy a chodí jako po másle. Nový Supercaliber už má RockShox bez nutnosti mít spešl vybavení, takže to zvládne už každý.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Jako na první pohled možná divný, ale koncept se mi líbí. A flatbar gravel se začínají objevovat, jen bez toho odpružení.
Vaše jméno, přezdívka: 
Muppet

Jezdí naprosto skvěle a díky odpružení mi nevadí rozbité silnice a můžu i do lehkého terénu.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem
Zpět na článek