Fénix 6X Pro Solar aneb Co mě vedlo ke koupi nových hodinek
Hlavní záložky
To, že potřebuju, resp. chci nové hodinky, mi bylo jasné už několik měsíců. Stále jsem spekuloval, co si pořídit místo Forerunner 935, což jsou sice super hodinky, ale už jsem prostě potřeboval upgrade – hlavně mapy a hodila se i delší výdrž. Ne, že by FR 935 vydržely málo, ale už to po dvou a půl letech nebylo to samé, jako na začátku. A mapy? Často jezdím na kole do míst, kde jsem poprvé, a rád také vidím, kam jedu a kde jsem, i když zrovna nemám puštěnou nenaviguji.
Edge 1030: Skvělý stroj, ale stále s chybami
Přesně na toto mám Edge 1030, navigaci, kterou jsem si pořídil současně s FR 935 na podzim 2017. Ta naprosto skvělý displej, pro zobrazení přehledné mapy ideální. Proč tedy chtít mapu i na hodinkách? Je to prosté – Edge 1030 od začátku provázely různé problémy. Navigaci jsem například reklamoval kvůli modravým okrajům na displeji, což je mimochodem vada, co se vrátila i na reklamovaný kus. V zásadě to ale ničemu nevadí, tak to dál neřeším.
Zásadnější ovšem byl špatně fungují ukazatel nabití – po dobití do plna se ukazatel zasekl na 100 % a tam zůstal, i když úroveň baterie klesla na kritickou hodnotu. Tento problém byl opraven v nedávném firmwaru, ale bojoval jsem s tím víc jak rok. Dále se mi neukládají jízdy do historie – v historii vidím jen ty jízdy, které jsem vykonal s hodinkami a do historie se dostanou pomocí synchronizace True Up. To by ale nevadilo až tak, do deníku Connect se jízdy ukládají.
Zásadním problémem je také občasné zamrznutí přístroje – jednou, dvakrát do měsíce, uprostřed jízdy. Toto fakt naštve. A posledním hřebíčkem je samovybíjení. Už ani nevím kolikrát se mi stalo, že jsem měl navigaci nabitou, a když jsem ji před jízdou zapnul, ukázala se nula, případně navigace nešla zapnout vůbec. Je možné, že nevhodnou manipulací došlo k zapnutí přístroje a ten pak běžel tak dlouho, dokud se nevypnul. Ale nevím, dosud jsem na důvod tohoto chování nepřišel.
A poslední drobnost, co mě na Edge 1030 trochu štve, je čidlo teploty. Stále ukazuje o cca tři stupně méně, než je teplota skutečná. Zatímco FR 935 má teploměr plus minus přesný, Edge bohužel. Ale není takový problém, automaticky přičítám tři stupně a je to. Jen to člověka u top navigace za patnáct tisíc zamrzí.
Tip: Obří, čtyřkapitolová recenze Edge 1030
Tolik možností, až z toho jde hlava kolem
Zkrátka objevilo se hodně faktorů, proč chtít nový přístroj. A když pak hodinkám FR 935 po pádu na dlažbu přestalo fungoval tlačítko pro vstup do menu, byl to ten správný impuls si konečně něco nového pořídit. A věděl jsem, že chci jedno univerzální zařízení, co vydrží dlouho, bude mít mapu, a hlavně budu jej mít stále při sobě – mapové hodinky.
Už od Vánoc jsem si sháněl maximum informací o hodinkách FR 945 a řadě Fénix 6, abych se dokázal rozhodnout, který z těchto modelů vlastně chci. Nejsympatičtější mi byly hodinky Forerunner 945, protože jsou lehké – oproti Fénixům je rozdíl na ruce znát – a tenké – dostanu je i pod všechny svoje košile a mikiny. Jenže pokud chci mapu, ten displej by mi nestačil. To jsem se ostatně přesvědčil, když jsem testoval před třemi lety Fénix 5X. Displej 1,2“ stačí na zobrazování údajů, ale mapa na něm je prostě maličká.
Z toho důvodu jsem upustil i Fénix 6S, které jsem původně preferoval – a to pro jejich velikost. Jenže tady se k menšímu displeji přidávala i nevýhoda nízké výdrže, 25 hodin s GPS oproti FR 945 (36 hodin) je prostě málo. V hledáčku tedy zůstaly modely F6 Pro a F6X Pro. Oba už mají větší displej, první model 1,3“, druhý pak nádherných 1,4“. Druhý jmenovaný měl navíc v testu kolega z časopisu Přežít, takže jsem si je mohl prohlédnout naživo. Velikost jako F5X, ale s větším displejem. Zdály se mi však docela těžké – 92 g už mi přijde zkrátka hodně.
A tak jsem byl přesvědčen, že si dříve nebo později pořídím Fénix 6 Pro – verzi „nePro“ jsem nechtěl, protože chybí mapy a další drobnosti (hudba, Garmin Pay). Velikostí jsou F6 stejně velké jako FR 935, tam by problém nebyl, dokonce bych si mohl nechat i řemínky, co jsem si dokoupil, zvlášť ten červený se mi líbí. Ale ta hmotnost, 83 gramů v ocelové verzi oproti 50 g u FR 935 mě stále trochu děsila. Na ruce se každých 10 gramů počítá.
Solární nabíjení? Příjemný bonus
Takže co teď? FR 945 a F6S Pro jsem zavrhnul kvůli velikosti displeje. F6 Pro mi připadly z hlediska velikosti jako ideální volba, přičemž titanová verze by hmotnost snížila až na přijatelných 72 g. Ale když jsem se díval na cenu, která je plus minus o čtyři tisíce vyšší než u ocelové verze, už mi to nepřišlo jako úplně dobrý nápad. Tento model má sice pevnější safírové sklo, ale klasický Gorilla Glass je také pohodová volba – na FR 935 mám po dva a půl letech jediný škrábanec, sotva viditelný.
A tak mi zůstal na mušce model F6X Pro Solar, který je jen o kousek dražší než titanový model F6 Pro. Solární „iska“ jsou také titanové a váží jen 82 g, tedy tolik, co běžné ocelové hodinky F6 Pro. Oproti standardní verzi je to 11 gramů dolů, což už bych mohl zkousnout. Navíc je tu solární dobíjení, které nějakou hodinku k výdrži při aktivitě přidá, což je příjemný bonus. Obavu jsem měl jen z té velikosti, přece jen oproti FR 935 je ten rozdíl znát, zejména, co se tloušťky týče. Také bych nemohl použít řemínky, protože F6X mají šířku 26 mm, zatímco F6/FR945/FR935 jen 22 mm.
Co tedy rozhodlo pro model F6X Pro Solar? Obří displej, solární nabíjení, vyšší výdrž oproti F6 Pro a hlavně zobrazení osmi datových polí. FR 945, Fénix 6/6S jich umí jen šest a to je stále dost málo, potřebuji minimálně sedm, abych nemusel neustále měnit obrazovky jako na FR 935, kde mám datových polí celkem osm na dvou obrazovkách.
Takže když se mi FR 935 částečně pokazily, rozhodl jsem se do toho prásknout. Výsledná cena 21 990 Kč s daní mi vzhledem k tomu, že jde o investici na několik let, nepřišla tak vysoká. S tím, že si FR 935 i Edge 1030 nechám jako referenční a záložní přístroje, abych měl s čím srovnávat.
Diskuse k článku (0)