Komentáře

Přidat komentář



Komentáře k článku

Zpět na článek

Ať je to cokoliv, pokud se to dostane do rukou blbce, je to špatně. Pitomci, který si pověsí na kolo reflektor 10 tisíc lm od Číňana nikdo nevysvětlí, že ostatní nic nevidí. Na druhé straně i přední blikačka za slunečného dne má smysl, např když jedu po hlavní a řidič z vedlejší mě vidí. Totéž zadní v dešti či mlze.
Vaše jméno, přezdívka: 
Vladimir

Prekvapuje ma koľko ľudí nie je schopných použiť svetlá tak ako sa má. Napríklad mať za šera zapnutý stroboskop na prednom svetla a slnečné okuliare :-/
Vaše jméno, přezdívka: 
Laco

Jsou koláři, kteří blikají za tmy na cyklostezce. Za takovým se jet na kole opravdu nedá. Připadá mi, že to dělají naschvál. Alespoň na cyklostezkách bych blikání jak dopředu, tak dozadu zakázal.
Vaše jméno, přezdívka: 
Martin

Mne přijde důležitější blikat kdekoliv. Rychleji a víc upozorním, že jsem na komunikaci. Jde o to, jak silné to blikání je. Problém vydám na cyklostezce, když mě stálým světlem oslepí protijedoucí. To bych zakázal zase já.
Vaše jméno, přezdívka: 
Dan

Co byste zakázal? Nepřerušované světlo? To asi těžko, to že si spousta idiotů na kola monuje nepřiměřeně silná světla a místo na cestu je míří nahoru, neřeší, jestli je přerušované nebo ne.
Vaše jméno, přezdívka: 
Jaj


Přední blikačka má úplně stejný význam jako zadní - aby si řidič (tentokrát protijedoucí) všiml, že se násilníci pohybuje cyklista. Protož jinak se třeba rozhodně předjíždět... Nebo aspoň nedat přednost, protože si prostě nevšiml. Druhá možnost je samozřejmě vézt sebou plošně rozlehlejší světlo, jako mají skútry a podobná vozítka, ale to asi je spíš varianta pro elektrické stylovky.
Vaše jméno, přezdívka: 
Karel

Potíž s přední blikačkou je zpravidla ten, že si cyklisté neuvědomují, jak je oslňují, když má špatný úhel. Pokud je dostatečně skloněná, je vidět, ale současně neoslňuje ani auta, ani cyklisty v protisměru. S velkým světlem je obecně potíž, protože má velkou spotřebu a nemuselo by vydržet celou jízdu; ne elektrkokole připojeném k hlavní baterii je to samozřejmě řešení. Ale ne každé kolo tuto možnost má.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Jinak už desetiletí používám reflexní polepy na kolo. Zepředu, z boku... Řidič má lepší představu, co jede po cestě.
Vaše jméno, přezdívka: 
JirikH

Jako řidič jsem raději, když cyklista bliká, tedy vzadu. Ne vždy jede rychle, blikání ho identifikuje na rozdíl od chodců s červeným.svetlem nebo aut stojících svítících jen na jedné straně.
Vaše jméno, přezdívka: 
JirikH

Přesně, má slova.
Vaše jméno, přezdívka: 
Dan

Vzadu blikat, vepředu svítit. Bílé blikající světlo je tisíckrát horší než červené.
Vaše jméno, přezdívka: 
P

Ne, je horší jen 27×.
Vaše jméno, přezdívka: 
Tomáš

Přesně tak, úplný souhlas
Vaše jméno, přezdívka: 
Jan

Jak jsem psal, tak jezdím hodně na kole i autem a v oblasti kde jsou cyklisti v hojném množství a tolik bezohlednejch Id*otů který sice mají homologované osvětlení, ale namířené tak vysoko, že to oslňuje víc jak dálkový světla aut. Ano, je lepší osvětlený než neosvětlený, ale někdy je to extrém, který je známkou bezohlednosti. Nikdy nejsou blbci jen cyklisti, nebo jen řidiči aut, ale je to vždy o jedincích, kteří jednají bezohledně zřejmě ve všech oblastech života. Asi jako zdejší diskutující bizzon
Vaše jméno, přezdívka: 
Pepa

Při ranní cestě do práce ve městě, kdy je ještě tma, je pro mě jako řidiče ve spletici světel automobilů mnohem lépe rozpoznatelný cyklista který bliká. Tedy nemá zapnuté stále svícení.
Vaše jméno, přezdívka: 
Radim

Ve dne blikat, při stmívání a tmě svítit. Říkám jako řidič auta i jezdec na kole. Na druhou stranu, nepřekvapujě mě, že FR a DE zase něco regulují, tam se uregulují k smrti.
Vaše jméno, přezdívka: 
Pee

Ono blikání za tmy má i jinou vadu, optický klam. Stavěl mě policista se zvednutou plácačkou za tmy a na placečce mu blikala června. Pokud vidíte pouze blikající červené světlo a nic víc, neurčíte vzdálenost. Policista bez vesty stihl uskočit. Já zastavil až 5 m za ním.
Vaše jméno, přezdívka: 
Získal

Ve dne je důležité na silnici blikat vzadu i vepředu. Stalo se mi, že jsem přijížděl do města silnicí v lese a vběhl mi člověk do cesty, protože mě tehdá jakožto neblikajícího vepředu, neviděl.V noci o svícení samozřejmě není pochyb.
Vaše jméno, přezdívka: 
Mares

Když jezdím do práce na silničce za tmy, zadní radar svítí, přední světlo taky. Domů za světla blikám jak vzadu, tak vpředu, jen to přední na strobo blikání sklápím víc do silnice, aby bylo vidět, ale neoslňovalo. Ale rozhodně na silnici nikdy bez světel. Několikrát se mi stalo, že mě borec v protisměru ohrozil při předjíždění jiného auta. Od té doby co blikám i vpředu se mi to nikdy nestalo i když třeba z dálky vidím, že "nakukuje" na předjíždění.
Vaše jméno, přezdívka: 
Tomáš

Radar je asi ta nejlepší věc pro cyklisty, kterou Garmin vymyslel..
Vaše jméno, přezdívka: 
Cashman

Souhlas.
Vaše jméno, přezdívka: 
JirikH

Ono je to stejné jako u aut s denním svicenim, je třeba to umět používat hlavou. Já osobně používám radar i přední světlo od Garmina. Když jezdím po silnici tak používám automatický režim který celkem dobře funguje, jakmile začíná být šero přepíná to na stálé svetlo. Na cyklostezkách dávám vzadu režim peleton předek vypínám. Přední blikání ve dne rozhodně zbytečné není, jako řidič auta ho ocením zejména v městském provozu a na křižovatkách, cyklisty s Garminem jako řidič mám rád. Jen je potřeba u toho předního seřídit sklon trochu dolů aby to protijedoucím nešajnovalo přímo do očí
Vaše jméno, přezdívka: 
Fufna

Přesně tak to vidím taky. Vše je třeba používat s rozumem.
Vaše jméno, přezdívka: 
Tomáš

Pokud zrovna jedu v nevýrazném oblečení, používám přední blikačku i za bílého dne. Radar používám v automatickém režimu, vlastním ho několik let a nedám na něj dopustit! Když jsem si ho pořídil, pár kluků si ťukalo na čelo, cože to mám za blbost.... Do měsíce si ho kupovali také....
Vaše jméno, přezdívka: 
Zdeno

Jsem cyklista i řidič a vím jak je velmi nepříjemné silné blikání blikačky i předního světla od cyklistů. Někdy je to horší než protijedoucí vozidlo s dálkovými svetly. proto když jezdím na kole ta pouze svitim.
Vaše jméno, přezdívka: 
Kajiš

Blikání mi nevadí ani tak za jasného dne, ale jak se sešeří, cyklisté zapomínají přepínat na stále světlo. Přední blikačky jsou často hodně nepříjemné, naštěstí se více pohybuji mimo silnice, kde jezdí bajky a bajkeři tyhle blikačky moc nepoužívají.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Já mám Varia 315 a ten světlo vůbec nemá. Vozím ho na helmě a jeho hmotnost je na helmu tak akorát. Na inline brusle je to geniální vynález, jen škoda, že Garmin zmršil jeho implementaci do aktivity inline bruslení. Musím bruslit na aktivitu cyklistika, protože na inline bruslení neukazuje na hodinkách objekty za mnou. Platí pro Fenix 7.
Vaše jméno, přezdívka: 
rumpeak

Blikam a budu blikat vpřed i vzadu. Ať to stojí co to stojí. Myslím, případné pokuty. Nenechám se zabít.
Vaše jméno, přezdívka: 
bizzon

A když jedeš v noci mimo obec kde není veřejné osvětlení taky blikas? To mi přijde jako hovadina, chci vidět kam jedu, díra, kanál abych si nerozbil hubu, při blikání vidíš prd...
Vaše jméno, přezdívka: 
Maška

Řešit by se měli především neosvětlení cyklisté na silnici. Těm bych dal v případě nehody plnou vinu a náhradu veškeré škody, pokud přežije.
Vaše jméno, přezdívka: 
navaho

No to je ten nekompromisní přístup. .... já si budu dělat co chci! No takovej jako ty, dělá cyklistům ostudu. Myslíš jen na sebe a ostatní jsou ti u zadku. Jezdím na kole i autem a tak se tak chovám, aby nikdo nebyl omezován a nepřišel ani k úhoně. Tím tvým přístupem si tak maximálně vysloužíš, že nějakýho neurotickýho řidiče natolik nasereš, že tě schválně srazí a nebo tě zastaví a dá ti přes držku.
Vaše jméno, přezdívka: 
Pepa

11 € ve Francii je výsměch, za ty peníze klidně budu jezdit a blikat furt.
Vaše jméno, přezdívka: 
Pepa

Podobné komenty jsou pro lidi, kteří nemají co říci a přesto moc chteji. Nikdo se nezmínil o tom kolik cyklistů skončilo po srážce s autem a byli neosvětlení.Nekteri si přečtou srackovy clanek a hned píšou vyblitky.
Vaše jméno, přezdívka: 
W.

Protože jsem již letěl přes auto, jehož řidička mě na kruhové křižovatce přehlédla (zepředu), blikám vpředu i vzadu i přes den. A výrazně! Navíc v lesnich úsecích, kde se střídá prime světlo a stín, není cyklista dobře viditelný ani v plném létě. Po setmění pochopitelně přepínám na některý režim svícení. Cyklista který není vidět riskuje ;-)
Vaše jméno, přezdívka: 
Špičkyn

Takze kdyz Vas potkam mam zapnout dalky? Nebo jak si mam vysvetlit to oslnovani?
Vaše jméno, přezdívka: 
LivingLegend

No jasně Legendo a ještě se opři do klaksonu, pusť ostřikovače, stáhni okénko a začni nadávat. Vysvětlovat si to můžeš s lektorem v autoškole. To světlo je většinou schválené, stejně jako světlomety automobilů, které tím pádem oslňují ještě víc :-D
Vaše jméno, přezdívka: 
MT

Presne to isté sa stalo aj mne. 2 krát. Našťastie druhýkrát som sa tesne vyhol. A to po cestách jazdím minimálne.
Vaše jméno, přezdívka: 
Laco

Blikám vždy a všude, měním pouze intenzitu. Ve městě ani nestačí jenom svítit, když neblikáš, jakobys neexistoval. Z vlastní zkušenosti s dnešními řidiči bych nejraději vozil maják kdyby to šlo.
Vaše jméno, přezdívka: 
Mandy

Ve Francii argumentují tím, že blikání je určeno pro vozy složek záchranného systému. A může to časem potkat i nás...
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Složky záchranného systému mají pro sebe vyhrazenou modrou barvu světla.
Vaše jméno, přezdívka: 
rumpeak

Přesně tak, navíc v kombinaci s červenou, což je naopak pro kohokoli jiného zcela zakázané. V tomhle jdou žabožrouti cestou zpět a vsadil bych se, že se to bude zase jindy celé upravovat a standardizovat nějakými normami - intenzita, sklon, barva, dost možná i upevnění, apod.
Vaše jméno, přezdívka: 
MT

Nooo, s tim blikanim vpredu. Zalezi dost na intenzite svetla obecne. Videt zepredu je potreba v situacich, kdy ma auto davat prednost, nebo treba kdyz predjizdi. Precejen je lepsi byt srazenej ze zadu, nez celne :D resim to vetsinou velkym silnym svetlem, to v provozu tlumim a sklapim dolu a jeste malou bilou blikackou. Ale to fakt jen po Brne, kde muze obyc bily svetlo splynout a navic te zda se ridici i tak chteji schvalne srazit:D
Vaše jméno, přezdívka: 
Choze

Asi tam mají málo smrtelných nehod s cyklisty. A až nehody budou, třeba zakážou cyklisty úplně. :-(
Vaše jméno, přezdívka: 
Maf

Radar nemám, zkoušel jsem ho a snad po půl hodině šel dolů, protože mi to upozorňování lezlo na nervy, a to jsem měl zapnuté jen to vizuální, zvuk jsem vypínal snad po prvním kilometru. A celkově mi to přijde vcelku k ničemu. Vyřešil jsem obyčejnou, nabíjecí, blikačkou z Ali. V nějakém tom jejich bundle dealu jsem pořídil 4 kusy za 140,- a mám tak na každé kolo jednu :) Svítí to dost a řeším to úplně stejně, přes den blikám a jakmile se začne stmívat, přepínám na stálé světlo.
Vaše jméno, přezdívka: 
briza

Radar musíte ve městě vypnout,ale jak se vyjede z města nic lepšího není!!! Asi se nemáte moc rád...
Vaše jméno, přezdívka: 
Miroslav

Mně nevadí ani radar ve městě... ale je fakt, že se snažím držet max. na cyklostezkách a co nejméně v běžném provozu, naštěstí umístění kanceláře to umožňuje, jsem hned u hlavního "tahu" Brnem.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Mně to naopak přijde geniální. Navíc na Edge 1050 je i ten zvuk celkem příjemný, oproti uřvané Edge 1040.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Přes den blikání nepoužívám vůbec. Šetřím baterii, aby se mi nevybila dřív, než se se setmí. Zapínám ale blikání na úsecích, kde chci, abych byl dobře vidět a řidiči mě na silnici respektovali. V noci mám kvůli úspoře baterie většinou zapnutý režim blikání. Pokud bych svítil, znamenalo by to, že budu prakticky po každé jízdě dobíjet baterii. Jet za cyklistou se zapnutým blikáním na radaru není sice žádná slast, ale daleko víc mi vadí agresivní blikání předchních světel, které jejich majitelé mají ještě často nastavené tak, aby byli skutečně nepřehlédnutelní.
Vaše jméno, přezdívka: 
Pavel Babák

No nevím. S tím šetřením baterie bych to nepřehánel. Pouštím vždy a všude. Do 5h vydrží. Když jedu dlouhou beru dvě. Jako traťovky..
Vaše jméno, přezdívka: 
bizzon

Přední světlo v podstatě dobíjím po každé jízdě, max. po dvou (výdrž cca 3-4 hodiny). Ale mám ho jen do šera a na noční jízdu. Radar RTL 515 dobíjím po dvou jízdách, případně po třech, když ho mám v režimu blikačky.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Stránky

Zpět na článek