Vívosmart umí měřit počty opakování v posilovně. Přesné to není, ale snaha se cení

27.8.2017
Že by konečně pořádný fitness náramek do posilovny? Stačí jen, aby se náramek či hodinky naučily lépe rozpoznávat jednotlivá cvičení
Vívosmart 3

Bude Vívosmart 3 prvním fitness náramkem, který pomůže při silovém tréninku?

Jednou z hlavních novinek náramku Vívosmart 3 je vylepšená aktivita Silový trénink. Tu mají i další modely, ale měří v průběhu ní v podstatě jen čas a srdeční tep. Vívosmart 3 přídává i jednoduché počítání jednotlivých opakování a počet sérií. Samozřejmě jen u cviků, které provádíte rukama - benchpress, extenze tricepsu, rozpažování s jednoručkami apod.

Dobrá zpráva! Tuto funkci získal také nový náramek Vívosport, hodinky Vívoactive 3 a v novím firmwaru přibude i do vrcholových modelů Forerunner 935 a Fénix 5.

A jedeme!

Jak to funguje? Spustíte aktivitu, která má několik datových obrazovek - dvě standardní, kde se zobrazuje po dvou datových polích (srdeční tep, kalorie...), dále čas a konečně počty opakování a počty sérií. Než začnete s první sérií, klepnete u počítadla opakování na tlačítko na displeji. Náramek začne počítat. Jakmile skončíte, sérii zastavíte a spustí se odpočet pro odpočínek. Když skončíte, opět stisknete tlačítko a začnou se počítat série.

A tak pořád dokola. Vždy před startem nové série vidíte, kolikátá to je. Po dokončení série pak máte navíc možnost editovat počet opakování, pokud se hodinky při počítání mýlí - v mém případě nebyly přesné ani jednou, u deseti opakování zpravidla spočítájí 6–7, záleží na cviku. Nejpřesnější byly při rozpažování. U benchpressu mi dokonce jednou napočítaly i opakování jediné.

Hodinky mají také možnost hlídat počátek a ukončení série automaticky, tato funkce je ale zatím v betaverzi a funguje jakžtakž tehdy, když při odpočinku nic neděláte. 

Doplňte cviky a hmotnost

Po uložení aktivity do deníku si můžete prohlédnou jednotlivé série - náramek se snaží rozpoznat, o jaký cvik v jednotlivých sériích šlo - někdy se trefí, někdy ne a někdy uvede „Zvolte trénink“. Benchpress poznal vždy, bicepsové zdvihy s vouručkou označil jako extenze tricepsu a problém měl se zdvihy jednoruček nad hlavu, které označil jako upažování jednoruček. A rozpažování s jednoručkami pak pro něj byly přítahy. 

Aplikace nabízí stovky různých variant cviků, takže určitě najdete ten, který jste cvičili. Trochu problémem je, že jich je tolik, až je to nepřehledné. U jednotlivých cviků také můžete zadat i hmotnost, s níž jste cvičili. Bohužel, tato následná editace zabere dost času, zejména pokud budete přidávat některé série ručně (například cvičení, kde nepohybujete rukou či vrškem těla) či výrazným způsobem měnit typ cviků.

Ideální by bylo, kdyby se aplikace dokázala učit. Když bych upravil jednotlivé cviky ručně, příště by je už rozpoznala lépe. Kažopádně v aplikaci můžete editovat jak typy cviků, tak počty sérií. Souhrn aktivity pak ukazuje, kolik času jste strávili vlastním cvičením a kolik odpočinkem, kolik opakování jste provedli a jaký jste měli průběh srdečního tepu.