Skončí TomTom se sportovními hodinkami a dalšími outdoorovými produkty?

27.7.2017
Hodinky TomTom

Podle vyjádření šéfa TomTom je ukončení produkce sportovních hodinek reálnou možností

Nizozemská společnost byla v počátcích známá jako tvůrce kvalitních mapových podkladů pro svoje (a posléze i pro další) navigace do auta. Mapy - zejména ty v České republice - byly v počátcích přesnější a lépe zpracované než ty od Navtechu (které používal například Garmin). 

Časem se TomTom vrhnul i na další segmenty trhu a přišel s řadou sportovních hodinek (Runner, Adventurer, Spark...) či akčních kamer. Jenže se zdá, že se mu na tomto poli nedaří. Sportovní sekce zaznamenala pokles o 20 % a některé nové produkty se vůbec nedostaly na americký trh; koncoví prodejci mají problém udat starší produkty a do nových se proto nehrnou.

Šéf TomTomu Harold Goddijn přiznal, že trh s nositelnostmi pokulhává za očekáváními. Současně uvedl, že se na toto odvětví musí „pořádně podívat“ - to může znamenat dvě možnosti: buď nabídku nositelností zcela překope, nebo ukončí. Podle Forbesu a Wereable.com je druhá možnost ta pravděpodobnější.

Wereable.com si také všímá toho, že od začátku roku odešla z TomTomu celá řádky vysoce postavených lidí; a světe div se, všichni ze sportovního segmentu. A aby toho nebylo málo, jejich místa nebyla znovu obsazena. 

Z ukončení produkce sportovních produktů by jistě težily firmy, které zaujímají první místa v žebříčku prodejů - Apple, Fitbit, Xiaomi a Garmin.

Tagy: 
Zdroj: 
Wereable, Forbes