Jak používat hodinky, když nefunguje tlačítko Menu

24.5.2020
O co všechno přijdete, když na hodinkách Forerunner nebo Fénix přestane fungovat tlačítko pro vstup do menu. Dají se hodinky smysluplně používat?

Taková nevinná nehoda – pád hodinek na dlažbu. Stalo se mi to už tolikrát, a hodinky byly dosud jako netknuté. Ovšem poslední pád si už vybral svou daň v podobě nefunkčního tlačítka pro vstup do menu. Dají se takové hodinky používat i nadále?

Poněkud to drhne

Špatně, ale jde to. Spoustu věcí totiž lze nastavit v mobilním telefonu. Nedostanete se jak do hlavního menu, tak do nastavení konkrétní aktivity. Musíte se spokojit s tím, jak jste si hodinky nastavili dosud – a vzhledem k tomu, že já si datová pole aktivit neupravoval ani nepamatuji, tak s tímto omezením bych dokázal žít. 

Absence hlavního menu už je ale horší. Nemůžete přidat senzory, změnit většinu nastavení, upravit nadmořskou výšku, nezměníte vzhled hodinek. Některá nastavení lze změnit přímo v mobilu v aplikaci Connect, například budík, zapnout/vypnout srdeční tep na zápěstí, změnit jazyk či jednotky. Je také možné upravovat přidávat, ubírat a konfigurovat doplňky, stejně jako aplikace (aktivity). 

Super je také možnost dostat se k některým funkcím pomocí rychlé volby, která se spustí podržením tlačítka pro zapnutí. Tam mám například svítilnu, časovač nebo stopky, stejně jako možnost připojit a odpojit mobil. Toto menu ale nelze nakonfigurovat z mobilu, takže si musíte vystačit s tím, co tam máte. 

Nahoru ne, dolů ano

Tlačítko pro vstup do menu je navíc tlačítkem pro pohyb nahoru, takže v menu nebo v datových polích aktivity se lze hýbat jen jedním směrem. To v zásadě nevadí, na to se dá snadno zvyknout. Stejně tak i doplňky listujete jen shora dolů. Opět nevadí, jen je to zdlouhavé. 

Shrnuto a podtrženo, hodinky se i nadále dají používat. Čas ukazují, výškoměr se kalibruje se s každou spuštěnou aktivitou, budík, stopky a časovač mám dostupné. Pokud jste si dříve nastavili všechny používané aktivity, můžete používat i ty. Funkční jsou i doplňky, jejich nastavení lze provést z mobilu. U těch vestavěných však nelze provést žádná nastavení.

Důvod pro upgrade

Každopádně dlouhodobě se takto fungovat asi nedá a návštěva servisu je nevyhnutelná. Případně dát ty staré hodinky pryč a pořídit nové – přece jen Forerunner 945 nebo Fénix 6 už toho umí zase o dost víc a kromě toho mají výrazně delší výdrž.