Body Battery: Jaký je stav nabití vašeho těla energií?

11.5.2019
Tato fitness funkce, která se postupně rozšiřuje do nových zařízení Garminu, vám umožní se rozhodnout, zda vyrazit na trénink, či si raději odpočinout
Stav dobití baterie

Po otevření doplňku vidíte, kolik procent energie jste od půlnoci získali a kolik již vybili

Fitness náramek Vívosmart 4, který Garmin uvedl loni na podzim, přinesl novou funkci, která sleduje stav vašeho těla: Body Battery. Jde o jakýsi stav nabití vašeho těla energií, a tedy jeho připravenost na trénink. Když má třeba elektrické auto nízký stav nabití baterie, bude mít logicky kratší dojezd. Pokud ji ale nabijete do plna, dojedete dál.

Stejně je to i s vaším tělem: pokud nemáte dost energie, bude váš trénink omezen a vy se budete zbytečně přetěžovat a unavovat. S novou generací snímače tepu mohou zařízení Garminu lépe sledovat energii, kterou během dne spotřebujete a pomoci vám se rozhodnout, zda si dát do těla, či raději zůstat sedět na gauči či vyrazit ven jen rekreačně. 


Funkci Body Battery nabízejí náramek Vívosmart 4, hodinky Forerunner 245 a 945


Hodinky a náramky sledují během řadu parametrů skrze snímač tepu – váš stres, spánek, průběh tepové frekvence, variabilitu srdečního tepu apod. Z toho pak usoudí, zda energii spíše spotřebováváte, nebo ji naopak dobíjíte. Když vyrazíte běhat, z průběhu tepu usoudí, že spalujete. Když spíte nebo jste v klidu bez zbytečného stresu, energii naopak získáváte.

Výsledkem je číslo – procento od 100 do nuly. Čím je číslo vyšší, tím více energie logicky máte. Z grafu doplňku Body Battery na hodinkách Forerunner 245 se také dozvíte, jak vaše energie stoupala či klesala za poslední čtyři hodiny a také, kolik procent jste od půlnoci získali a kolik vybili. Po fyzické aktivitě ubude nabití celkem výrazně, stejně jako když budete sice fyzicky v klidu, ale ve stresu – například v náročné práci. 

Zkrátka metrika je to celkem komplexní a podle prvních zkušeností musím říct, že celkem odpovídá tomu, jak se cítím. A někdy může být i užitečná – to, když z náznaků vašeho těla na první pohled nepoznáte, že potřebujete odpočinek, a chtěli byste vyrazit se ničit na běžecký ovál nebo na dlouhou trasu na kole. Na druhou stranu stres a trénink zvyšuje odolnost těla a v podstatě i „kapacitu“ vaší tělní baterie, takže je třeba to správně vybalancovat a nevymlouvat se pokaždé na to, že dnes už máte vybito. 

Na závěr drobná poznámka: Pokud používáte více zařízení, například cyklonavigaci na kole a hodinky pro běh, je vhodné, abyste měli hodinky s měřičem Body Battery vždy na sobě, i když si cykloaktivitu měříte pomocí Edge. Když si totiž hodinky sundáte, nebude metrika přesná a v podstatě k ničemu.